Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Att ta sig igenom sorgen

Av Frida Josefsson - 10 april 2011 17:32


Vissa dagar är sorgen extra nära,allt svider allt gör fruktansvärt ont! Men jag kan inte sluta undra över varför vissa folk inte kan respektera oss som sörjer?


Varför kan folk inte få låta en vara ifred med sin sorg och ge än rum till att få sörja. ?


Jag har all rätt till att vara ledsen, jag har rätt till att gråta och om jag även vill skrika så har jag lov att göra det också!


Det är klart jag hellre önskade att jag kunde vara glad men nu går jag igenom en förändring. En förändring som innebär att lära sig att leva utan någon som man alltid haft väldigt nära.


Du säger men Frida hon blev ju gammal, jag svarar att de spelar ingen roll!


För även om jag vet att hon fick leva ett långt och lyckligt liv, så gör INTE de att saknaden och tomheten efter henne blir mindre. Min sorg blir väl för fasen inte mindre bara för att hon var gammal, bara för att de var "naturligt" att farmor snart skulle kunna dö. Det har ingen betydelse alls, inte för mig!


Så snälla spara på de där orden, säg inte dem till mig, för jag vill inte höra. Jag vet att ni menar väl men för mig blir orden bara fel, ni gör de bara värre. Det är för mig ingen tröst!


Sorg är ju unikt precis som alla relationer. Allt tar sin tid och de tar olika långtid för sorg att läka ihop till en sårskorpa. En skyddande skårpa som gör att sorgen inte riktigt blir lika känslig, då den inte svider lika mycket som förut. Sorgen läker dock aldrig helt ihop,men man lär sig någonstans på vägen att leva med den. hoppas jag.


Jag känner mig som en narkoman, för jag är beroende av att vara ledsen, för sorg är allt jag känner, dag som natt, jag klarar inte att ta mig ur de. Jag brister, brister ut i tårar om och om igen, jag kan inte hålla känslorna i schak!


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Josefsson - 18 augusti 2011 14:25

  Sommarens sista solstålar letar sig in bakom min rullgardinen och jag hör hur sommaren tar sina sista andetag. Det finns stunder från denna sommaren som jag aldrig glömmer, de finns stunder från denna sommaren som får mina ögon att dränkas av ...

Av Frida Josefsson - 18 juli 2011 21:35

Nu är vi snart på väg igen, de var trots allt Mars som vi senast lämnade marken för en ny destination. Denna gången är de tid för England och jag längtar sönder ska ni veta :) Jag känner verkligen ett starkt behov av att få komma bort och bara få ett...

Av Frida Josefsson - 18 juli 2011 20:26

De känns som om någon punkterat mina lungor och låtit mig sakta kvävas i min oro. Det känns som om tårarna borde ta slut snart , men dom fallar bara fler och fler. Mitt hjärta slår rusande slag och ensam på golvet ligger jag stilla kvar.    Somma...

Av Frida Josefsson - 13 april 2011 15:14


   Den tysta leken, har aldrig varit något för mig. Så kan du sluta tiga och säga vad du tänker på, låta mig få veta, ge mig en chans att förstå mig på alla de tusen tankar som snurrar omkring innanför ditt pannben. Skulle de vara bättre, att hålla k...

Av Frida Josefsson - 13 april 2011 12:28

Att goda handlingar för gott med sig, de är ju helt riktigt ,men många gånger tycker jag att de goda handlingarna missbrukas. Ett exempel kommer här, kollade på tv innan och så avbröts de med en reklam, reklamen handlade om att man när man pantade ...

Presentation


WELCOME TO MY LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards