Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Tiden är vår fiende

Av Frida Josefsson - 10 april 2011 11:27

Det doftar vår och naturen den viskar om ljusare tider. Idag skiner solen, den värmer gott upp min frusna och stela kropp. Så jag slår mig ner ute i trädgården, för att sluta mina ögonen och minnas.


I trädgården ser jag en liten flicka springa omkring och jag förvånas över hennes glädje och energi, den värkar liksom aldrig ta slut. Jag önskar så att hon kunde dela med sig av sina känslor och sitt lyckorus. För den där lilla flickan, hon äger ingen sorg i hjärtat, för hon är för upptagen med att leva livet.


Den lilla flickan är inte heller ensam där ute i den stora trädgården, utan hon har sällskap av än äldre dam,som är klädd i en blå fladrande klänning som vårvinden leker med. De ser så lyckliga ut tillsammans, ingen av dem känner någon oro, bara lugn och harmoni. Den äldre damen ser med stolta ögon på den lilla flickan, hon är en mycket stolt farmor. Båda två njuter dem nu av stunden och av tiden som de äger där och då. De är båda väldigt tacksamma för livet och tiden som dem får dela med varandra.


Så länge du äger minnena från tider som varit,så är tider aldrig förlorade. Då dör aldrig något ut, då lever allt alltid kvar inom oss. inget kan hugga av dem rötterna av levande minnen.

Min farmor är inte död, hon har bara genom tiden förändrats. För i mitt hjärta lever hon kvar och hon är överallt, alltid vid min sida. I mitt minne håller jag henne levande fram tills den dagen då mina lungor inte längre orkar ta ett nytt andetag.



 Livet är ständigt  under förändring. Tiden förändrar ALLT och det är barnsligt enkelt att ta livet och varandra för givet. Så Glöm inte vad du än gör, att tiden här på jorden, den är begränsad!

 Gör därför hellre de du kan göra idag, istället för att skjuta upp de till imorgon. För en sak vet jag säkert om livet, att allt kan förändras på bara några sekunder, ja på bara några få sekunder kan allt man byggt upp rasa ihop.


//Livet är precis som en trädgård, de behöver vård för att kunna växa, kärlek och omtanke.//

Gå nu ut och "odla i din trädgård" ...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Josefsson - 18 augusti 2011 14:25

  Sommarens sista solstålar letar sig in bakom min rullgardinen och jag hör hur sommaren tar sina sista andetag. Det finns stunder från denna sommaren som jag aldrig glömmer, de finns stunder från denna sommaren som får mina ögon att dränkas av ...

Av Frida Josefsson - 18 juli 2011 21:35

Nu är vi snart på väg igen, de var trots allt Mars som vi senast lämnade marken för en ny destination. Denna gången är de tid för England och jag längtar sönder ska ni veta :) Jag känner verkligen ett starkt behov av att få komma bort och bara få ett...

Av Frida Josefsson - 18 juli 2011 20:26

De känns som om någon punkterat mina lungor och låtit mig sakta kvävas i min oro. Det känns som om tårarna borde ta slut snart , men dom fallar bara fler och fler. Mitt hjärta slår rusande slag och ensam på golvet ligger jag stilla kvar.    Somma...

Av Frida Josefsson - 13 april 2011 15:14


   Den tysta leken, har aldrig varit något för mig. Så kan du sluta tiga och säga vad du tänker på, låta mig få veta, ge mig en chans att förstå mig på alla de tusen tankar som snurrar omkring innanför ditt pannben. Skulle de vara bättre, att hålla k...

Av Frida Josefsson - 13 april 2011 12:28

Att goda handlingar för gott med sig, de är ju helt riktigt ,men många gånger tycker jag att de goda handlingarna missbrukas. Ett exempel kommer här, kollade på tv innan och så avbröts de med en reklam, reklamen handlade om att man när man pantade ...

Presentation


WELCOME TO MY LIFE

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards